Findamentals kan internationaal ervaren CFO’s en Finance Directors inzetten om uw bedrijf op interim basis te ondersteunen. Dit kan een tijdelijke overbrugging zijn tussen twee vaste invullingen van uw CFO of FD rol, een specifiek project wat gerealiseerd dient te worden, of een transformatie of professionaliseringstraject van uw financiële of operationele organisatie. Voor een volledige transformatie of professionalisering van de organisatie werkt Findamentals met een stappenplan opgedeeld in 3 fases. Maatwerk is natuurlijk altijd mogelijk, neem hiervoor gerust contact met ons op.

Bij aanvang van de samenwerking worden de doelstellingen van de inzet besproken en vastgelegd, waarna de interim manager een plan van aanpak opstelt en periodiek met de opdrachtgever de voortgang bespreekt. Wij vinden dit een prettige manier van werken omdat daardoor de lijnen kort blijven en er indien noodzakelijk tijdig bijgestuurd kan worden.

Fase 1

Onze interim aanpak begint bij het borgen van de basis. Het ERP pakket levert juiste, tijdige en volledige stuurinformatie aan, op basis van feiten en data. De datakwaliteit wordt beoordeeld en indien noodzakelijk verbeterd door het doorvoeren van procesaanpassingen en (systeem)controles. Tegelijktijd zal Findamentals samen met uw finance en / of operations afdeling een heartbeat aan gaan leggen. Dit ritme zorgt voor rust en consistentie op de financiële afdeling. Doelstelling van het ritme is om de doorlooptijd van de reporting zo kort mogelijk te krijgen en te houden.Hierdoor kunnen directie en management snel inspelen op de resultaten.

Fase 2

Als de basis geborgd is, kan Findamentals indien gewenst ook business intelligence en operational excellence opzetten. In deze tweede fase is gebruikt Findamentals moderne Business Intelligence tools in een intensieve samenwerking met de business om inzichten te creëren in bijvoorbeeld klanten, leveranciers, risico’s, werkkapitaal en winstgevendheid. Onze ervaring is dat uit deze samenwerking vaak nog veel meer vraag vanuit de business ontstaat, waardoor Finance echt als business partner kan gaan optreden.

Fase 3

Als fase 2 ook naar tevredenheid is afgerond kan de onderneming fase 3 in. Deze fase is duurzame groei. Door de inzet van Findamentals is de onderneming in staat om duurzaam te groeien door betrouwbare en snelle stuurinformatie, duidelijke fact based inzichten en een efficiënte operatie. Wanneer fase 3 bereikt is rondt Findamentals de opdracht af.

Wat levert de inzet van Findamentals uw organisatie op?

  • Robuuste reporting

    Rust en ritme in de afsluiting, kortere doorlooptijden.

  • Meer inzicht in de performance

    Fact based en data driven, eventueel ondesteund door visuele dashboards.

  • Een route naar Operational Excellence

    Processen zijn in kaart gebracht, KPI sets zijn vastgesteld en worden gemeten. Verbeterslagen zijn klaar om gemaakt te worden en teams worden gecoached naar continu verbeteren.

  • Focus op groei

    Findamentals werkt samen met de organisatie aan facilitering en versnelling van de groei. Hierdoor kunt u blijven focussen op de groei zelf.